ریاضی = زندگی

ریاضی هفتم، هشتم، نهم

ریاضی = زندگی

ریاضی هفتم، هشتم، نهم

ریاضی = زندگی

این وبلاگ جهت ارتباط با دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم طراحی شده است.

«ریاضیدانان، نگاهی بیرونی به دنیایی درونی»

ریاضیدانان



کتاب «ریاضیدانان، نگاهی بیرونی به دنیایی درونی»، مجموعه‌ای باارزش از تصاویر پرتره ٩٢ ریاضیدان برجسته معاصر است که در مقابل دوربین هنرمند عکاس «ماریانا‌ کوک» قرار گرفته‌اند.




این کتاب دربردارنده تصاویری از عمده ریاضیدان‌های برجسته و ممتاز دوران ما است و عکاس برجسته آن، توانسته است در عکاسی خود از آنها، شخصیت‌های غنی و چندوجهی این پیشگامان دنیای ریاضیات را در قاب دوربین خود به تصویر بکشد. هر یک از این قاب عکس‌های سیاه‌وسفید را یک صفحه زندگینامه خودنوشت ریاضیدانان، همراهی می‌کند. این مجموعه، در کنار هم، داستان متفکرانی است که زندگی خود را وقف توسعه درک ما از دوردست‌ترین مرزهای دانش و آگاهی کرده‌اند. این پرتره‌های سیاه‌وسفید، خواننده را با دنیایی از ریاضی‌دانان پیر و جوان، پدران و دختران و همسران روبه‌رومی‌کند. برخی از آنها برنده‌های مدال «فیلدز» هستند که در آستانه ورود به تالار مشاهیر ریاضیات قرار دارند و برخی دیگر، چهره‌هایی هستند که سال‌های سال است موقعیت و جایگاه خود در دنیای ریاضیات را تثبیت کرده‌اند. خطابه‌های کوتاه آنها که در کنار تصاویرشان منتشر شده است، بخش‌هایی جذاب از داستان زندگی آنها را آشکار می‌کند. اینکه چطور به ریاضیات علاقه‌مند شدند، چرا عاشق این حوزه از دانش هستند، چطور در طول زمان علاقه و کنجکاوی خود را حفظ کرده‌اند و اینکه با چه چالش‌ها و چشم‌اندازهایی روبه‌رو هستند. این کتاب در سال ٢٠٠٩ و زمانی توسط انتشارات دانشگاه پرینستون چاپ شد که «مریم میرزاخانی» هنوز برنده مدال «فیلدز» نشده بود. او یکی از جوان‌ترین چهره‌های تصویرشده در این کتاب بود. «مریم میرزاخانی» قطعا سال گذشته یکی از شاخص‌ترین چهره‌های علمی ایرانی بود و شاید همین مساله بهانه خوبی برای بازگشت به این کتاب باارزش و مرور عکس و نوشته او در این کتاب باشد.


  • هادی خسروی

Mathematicians

ریاضیدانان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی